lørdag 20. mars 2010

Robertson Winery

Kalde fakta:
Robertson Winery 2009
Rødvin (Pinotage)
14% alc.
R39.95 (kanskje 35kr?)

Ola: Det er med en smule skepsis at ganen fuktes med pinotage. I følge wikipedia er dette en drue de kun dyrker her i Sør-Afrika og mange vinkritikere mener det holder. Vinen er avkjølt til ca 12 grader og har fått luftet seg litt. Men smaken er god den. Dette er nok en drue vi skal prøve igjen. 6 lomper.
Natalie: Utmerket. Men må desverre trekke for kjedelig navn, prislapp på korken og innhold av sulfitter som i følge Preus fører til økt dannelse av tannsten. Beste vinen så langt. 7 lomper.
Anders: Etter litt gurgling og smatting, denne likte jeg. Mmm. Veldig god. Men det trekker litt ned at det ikke var denne vinen jeg hadde lyst på (dette var den eneste med skrukork vi hadde). Ville jo egentlig prøve Two Oceans. Den får 7 lomper av meg. Grunnen til at jeg ikke gir den 8 lomper er at jeg sølte på meg selv og da jeg rapte så smakte det pølse, riktignok fordi jeg spiste pølse i sted, men vinen trekkes likevel for dette. Ugh!! Siste slurken smakte sigg. Men tror det var noe annet som skjedde der så vil ikke trekke for det.

Dommen: 6.7 lomper

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar