mandag 15. mars 2010

Tall Horse

Kalde fakta:
Rødvin (merlot)
Tall Horse (giraffvin)
R49.95 (ca 45kr)



Natalie: Jeg har fortsatt mintsmak i munnen så dette var ikke spessielt godt. Fin etikett, 4 lomper.
Anders: Også litt mintsmak i munnen og jeg er egentlig ganske mett så jeg har ikke lyst på vin, men den smaker godt, har fin farge (rød) og den var jo jævlig billig. Trekker også opp at det er en kortreist vin. 5 lomper (men én har ligget ute over natta og blitt hard)
Ola: Pluss for skrukork (særlig siden vi ikke har vinopptrekker). Meget bra temperatur (har ligget i kjøleskapet). All mintsmak borte, så smaken er fortreffelig. Lukter rødvin. 6 lomper.

Dommen: Tall Horse (giraffvin) : 5 Lomper (av 8 mulige)

3 kommentarer:

  1. Kan informer om at giraffvinen er tilgjengelig på det norske vinmonopolet til den nette sum av 109,90,- men da er det shiraz mixen og ikke merlot som er tilgjengelig.. Anders er dypt savnet i Rosenborggata og jeg lurer veldig på hva lompe-antrekket hans er der nede, er vel for varmt for stillongs?

    SvarSlett
  2. Flott at Anders tenker på miljøet. Tre tomler/lomper opp.

    SvarSlett
  3. Minner om at rødvin av denne typen (Merlot) skal nytes mellom 17-19 grader, altså ikke kjøleskapskald. Det trodde jeg Ola var klar over.

    SvarSlett